onsdag 10. desember 2014

Dont cry for me Argentina!


Gruppen i BaseCamp. Til hoyre vaar alltid smilende guide Ilan Zeimer
I dag kommer det litt daarlig nytt. Jeg har bestemt meg for aa ikke flytte opp til camp1 i morgen, og dermed naar jeg ikke toppen av Aconcagua denne gangen. Har de siste dagene slitt med halsondt og hoyfjellshoste, og det ble ikke noe bedre av baereturen opp til Camp 1 i gaar. Jeg har lovet alle hjemme at jeg skal komme hjem igjen i god behold, saa tar derfor ingen sjanser paa en ytterligere forverring hoyt til fjells. Plager i luftveiene kan fort fore til lungeodem i slike hoyder, noe som kan vaere fatalt.

Selv om det ikke ble toppen av Aconcagua, saa har jeg har uansett faat oppleve de ville og fantastiske Andesfjellene. Det er noe spesiellt aa mote folk fraa hele verden som har et aa samme maal, nemlig det aa naa toppen av Aconcagua. Desverre lykkes bare 20-30% av de som prover, og jeg var desverre ikke i denne groppen denne gangen.

Skal naa etterhvert ta meg til Mendoza for noen rolige dager i varmen, for en evt framskynnet hjemreise til fedrelandet.

Vil gjerne takke alle som har stottet meg paa veien mot Aconcagua. Har brukt GoPro·en hver eneste dag, saa bilder og videofilm fra turen kommer etterhvert.

-Kjell-Amund-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar